Logo’s, huisstijl & branding.

DESIGN DAT VERTELT.

Wil je écht impact maken? Kies dan voor herkenbaar, onderscheidend en persoonlijk ontwerp. Zo toon je je doelgroep in één oogopslag de essentie van je bedrijf.

Logo & huisstijl Schildersbedrijf J. Wolbers.
Lees de case study.

Logo & huisstijl Instinct.
Lees de case study.

Rebranding Witec.
Lees de case study.

Rebranding Dutch Assembly Group - Case Study door Bervin
Iconen design GAP Academy - Case Study door Bervin

Iconen design GAP Academy.
Case study nog niet beschikbaar.

Rebranding Dutch Assembly Group.
Case study nog niet beschikbaar.

Logo design Bouwservice M. Dost.
Lees de case study.

Jouw unieke verhaal is de basis voor mijn ontwerp. Ik wil alles weten over jouw doelen en dromen en draag graag mijn steentje bij om je te helpen jouw ambities waar te maken.

Mijn kracht? Een complexe boodschap vertalen naar een helder design. Een design dat laat zien waar je voor staat.

Vorm volgt functie

Een goed design begint met een duidelijk doel. Design is namelijk niet simpelweg het maken van mooie dingen, design is een middel om een boodschap te communiceren

Voordat ik iets ontwerp wil ik dan ook graag weten wat je drijfveren zijn. Waarvoor kom je uit bed? Wat zijn je doelen en waar sta je voor?

Samen spreken over jouw missie en proberen we jouw verhaal zoveel mogelijk terug te brengen naar de kern. Zo ontdekken we wat jouw kernboodschap is.

De kracht van eenvoud

Waarom een kernboodschap? Je hebt zoveel te vertellen.

Dat klopt, maar er is weinig tijd. Bij alles wat je ziet besluit je brein in een fractie van een seconde of het voor jou relevant is of niet. Op deze manier hangen we overal een labeltje aan.

De meeste dingen krijgen het labeltje 'niet interessant/snel vergeten'. We hebben slechts een beperkt aantal labeltjes voor dingen die wij belangrijk vinden. Dat zijn onze interesses, die weer voortkomen uit onze waarden.

Om een kans van slagen te hebben bij je doelgroep is het dus van belang te zorgen dat jouw merk een labeltje heeft dat matcht met de labeltjes die zij belangrijk vinden. Je moet dus aansluiting vinden bij de waarden van je doelgroep.

Zodra we hebben besloten wat jouw specifieke labeltje gaat zijn, ga ik aan de slag dit te vertalen naar een visuele identiteit.

Een visuele identiteit omvat logo’s, huisstijl & branding en is consistent op alle gebieden. Omdat alles samenvalt.

De kracht van herhaling

Een logo is een begin. Het is onderdeel van een groter geheel. Alle standaard communicatie-uitingen die jouw bedrijf gebruikt worden opgemaakt in een eigen design, dit vormt jouw huisstijl. Je huisstijl is herkenbaar door consequent gebruik van een selectief aantal vormen, kleuren en lettertypes.

De volgende stap is jouw merk ‘laden’ . Hoe voeg je betekenis toe aan die herkenbare stijl van je? Wat typeert jouw bedrijf? En hoe vertaalt zich dat naar een eenduidige uitstraling zowel online als offline? Dat is branding.

Branding bepaalt je dagelijkse beslissingen op het gebied van communicatie en marketing. Door constant je merkwaarden in het achterhoofd te houden en deze op een consequente manier te communiceren, met visuals die je boodschap versterken, bouw je aan een merk dat je doelgroep gaat herkennen.

Je begint dus met een verhaal, wat wil je vertellen. Vervolgens maak je dit zo eenvoudig mogelijk. En uiteindelijk herhaal je dit overal waar je kunt om gebruik te maken van de kracht van herhaling. Zo maximaliseer je je impact.

Wil je ook een sterk, herkenbaar en onderscheidend merk bouwen? Ik denk graag met je mee. Neem contact op om je ideeën te bespreken.

DESIGN GEÏNSPIREERD DOOR JOU.

Positieve ervaringen die ik mag delen:

“Bervin zijn nieuwsgierige karakter heeft onwijs geholpen in het maakproces, waarin hij mijn woorden kon vertalen naar een mooi logo.

De symboliek van de verschillende elementen past perfect bij mijn bedrijf, de kleurstelling en letterafsnijding maken het net even anders!”

Joey Ophof - Eigenaar Instinct

Review Instinct logo door Joey Ophof

Hoi, ik ben Bervin.

Logo designer met ruim 10 jaar ervaring in branding, design en marketing. Ik heb een leidinggevende, creatieve rol gespeeld in het ontwikkelen en promoten van diverse consumentenmerken en die ervaring neem ik mee in mijn eigen business.

Het is mijn doel bedrijven en organisaties te helpen hun boodschap effectief te communiceren.

Logo’s zijn hiervoor een krachtig middel. Een goed logo is herkenbaar, onderscheidend en vertelt in één oogopslag waar jij voor staat. Het vormt de basis voor een sterke merkidentiteit.

Ik help je graag je boodschap te vertalen naar een visuele identiteit die jouw verhaal kracht bij zet.

Meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Op zoek naar een design om jouw boodschap kracht bij te zetten? Ik help je graag.

Wil je ook een design waar écht een idee achter zit? Dat uniek is en precies laat zien waar jouw bedrijf voor staat?

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.